Super Sina in KL

Met het vliegtuig zijn we verder gevlogen naar Kuala Lumpur de hoofdstad van Maleisië.

Na wat vertraging en een vlucht van ongeveer 4 uur kwamen we aan op het vliegveld. Deze is flink veranderd ten opzichte van 2 jaar terug. Het is groter en er zijn heel wat shops bijgekomen en  de trein rijdt nu ook van KLIA 2 tot en met KL central. En met deze trein hebben we onze reis voortgezet. Het duurt ongeveer een half uurtje en dan ben je in het centrum van Kuala lumpur.

Hierna hebben we nog de taxi gepakt die ons uiteindelijk naar het hotel voor de komende nachten bracht.

Eenmaal aangekomen hebben we snel gedoucht en ons klaargemaakt, want gelijk de eerste avond gingen we uit eten met Sina en Ady. Zij wonen in Kuala lumpur en heb ik 6 jaar geleden ontmoet in Thailand. Sindsdien spreken we altijd af als ik in Kuala lumpur ben en laat Sina ons het beste eten proeven en de mooiste plekken zien.

We waren net klaar en Sina was al beneden in het hotel aan het wachten. Hij bracht ons naar een restaurantje waar je heerlijke vis kon eten. Ady kwam wat later maar ook die at gezellig mee. Het was een fijn weerzien en we werden met open armen ontvangen.

De dag erna hebben we uitgeslapen en zijn we de stad zelf gaan verkennen in de middag en in de avond bracht Sina ons weer naar een Italiaans restaurant en leerde we een nieuwe vriend Fahim kennen. Wederom was het weer een smaakvolle en gezellige avond.

De volgende dag was Sina vrij en hadden we afgesproken om naar de batu caves tempel en een waterval te gaan.

De Batu cave is een Hindoetempel in een grot net buiten Kuala lumpur maar is gemakkelijk te bereiken met de metro. Rond het middaguur hadden we afgesproken met Sina en toevallig kwamen we beide tegelijk aan.

Via een flinke trap van 272 treden en een familie wilde apen die snakken naar een banaantje kwamen we eindelijk boven aan.

Vanuit hier heb je zicht over heel de stad en kun je door de grot lopen naar de tempel. Dit was de eerste keer dat Thijs apen in het wild zag en was onder de indruk.

Na deze bijzondere grot zijn we heerlijke saté gaan eten omdat we een goede ondergrond nodig hadden voor de waterval.
Sina was hier zelf al zeker 10 jaar niet meer geweest en had gehoord dat je er ook met een quad heen kon rijden.

En dit was precies wat we gingen doen.
Na een overeenkomst te hebben getekend dat het op eigen risico is, een uitleg in het Bahasa en een klein oefenrondje op een wat hobbelige trail begon het echte werk.

Een gids bracht ons via het bos en modderige paden naar de waterval. Dit was behoorlijk eng want de paden waren soms zo scheef dat het net leek of je omviel. Maar zolang je niet stopt of je voet op de grond zet moet je het overleven. Ongeveer een uur later kwamen we aan bij de waterval. Ik had zweethandjes, zweetvoetjes en een volle blaas van de spanning.

Maar we hadden het gelukkig gehaald! Het was een hele mooie brede waterval. Er was niemand en we hadden de gelegenheid om er wat tijd te besteden. We hebben ons heerlijk gedoucht in de natuur en natuurlijk even gezwommen.
Na dit heerlijke relaxmoment bleek dat we dezelfde weg terug moesten rijden als dat we waren gekomen. Hier zat ik een beetje tegenop omdat  er echt hele spannende stukken tussen zaten.

Maar toen we eenmaal de quad hadden gestart en ik weer terug op de trail zat voelde ik mezelf een stuk zekerder en begon ik er zelfs plezier in te hebben. En toen het net helemaal lekker ging….  waren we alweer terug bij het startpunt. Uiteindelijk was het echt super gaaf en voelde ik een bepaalde trots en overwinning omdat ik dit had gedaan.

Deze hele mooie dag hebben we afgesloten bij de Indiër waar we heerlijk hebben gegeten.

Morgen vliegen we alweer naar Bali en gaan we 9 dagen relaxen en natuurlijk leuke spulletjes kopen voor www.djoena.nl